Utrata klientów w sklepie internetowym. Dlaczego?

Utrata klientów w sklepie internetowym. Dlaczego?

Najczęstsze przyczyny utraty klientów w sklepie internetowym:

1. Dbaj o stałego klienta. 

Pozyskanie nowego klienta kosztuje pięć razy więcej niż utrzymanie stałego, dlatego utrata klientów jest czynnikiem, który trzeba szybko zachamować. Pozyskanie nowego klienta to często czasochłonny proces, a strata trwa zaledwie kilka sekund. Często firmy popełniają błąd i nie dbają wystraczająco o swoich stałych klientów. Odpowiadaj rzeztelnie na każdą ich wiadomość i ich nie ignoruj. Dobrze obsłużony klient powraca i będziesz mieć szansę na cykliczny dochód.  

2. Błędy techniczne strony. 

Źle dobrane czcionki, często wyskakują reklamy, zła nawigacja sklepu, skomplikowany mechanizm składania zamówienia, czy długo ładujące się strona zniechęcają potencjalnych klientów do zakupów w takim sklepie. Szczególnie, w czasach gdy w internecie mamy coraz większą konkurencję, a przejście do niej trwa kilka sekund.   

3. Zbyt duża ilość reklam.

Klienci mają dosyć dostawania lawiny reklam, często bywa, że klient już zakupił towar i nadal dostaje reklamy o tych samych treściach lub reklamy, które kompletnie ich nie interesują. Dlatego warto robić analizy zakupów klientów i dzielić ich na grupy według zainteresowań. Robiąc mailingi, nie rób ich zbyt często - skutkuje to nachalnym Spamem. 

4. Dbaj o poprawność treści produktów.

Jeśli nie jesteś specjalistą w danej dzidzinie to lepiej napisz mniej o produkcie, niż miałbyś pisać "bzdury". Taki klient zniechęci się do takiego sklepu z powodu braku wiedzy sprzedających.

5. Przestarzała strona.

Część osób zniechęca się wyglądem strony, psuje to prestiż i powagę takiego sklepu. Elementy graficzne są źle dobrane lub mało czytelne. Pamiętać trzeba również o nowoczesnych funkcjach, choćby szybkie płatności i metody dostaw, dziś ludzie są niecierpliwi i chcą jak najszybciej otrzymać zamówiony towar. Stwórz również sklep wielojęzyczny, gdyż wysyłka międzynarodowa jest już bardzo popularna i otwiera to dużo większe możliwości.    

6. Dbaj o pozycjonowanie.

Bez ruchu na stronie za dużo nie zdziałasz w sieci. Nie kopiuj danych od konkurencji, nie dosyć, że jest to plagiat to jeszcze wyszukiwarki taką treść zaindeksują dużo słabiej (gdzieś na szrym końcu). Bowiem wyszukiwarki mają opracowane algorytmy "pierwszeństwa unikatowej treści". Używaj słowa kluczowe na początku opisów produktów oraz stosuj dodatkowe metatagi. 

Leave a Reply