Utrata klientów w sklepie internetowym. Dlaczego?

Utrata klientów w sklepie internetowym. Dlaczego?

Najczęstsze przyczyny utraty klientów w sklepie internetowym:

1. Niedbanie o stałego klienta. 

Pozyskanie nowego klienta kosztuje pięć razy więcej niż utrzymanie stałego, dlatego utrata klientów jest czynnikiem, który trzeba szybko zahamować. Pozyskanie nowego klienta to często czasochłonny proces, a strata trwa zaledwie kilka sekund. Często firmy popełniają błąd i nie dbają wystarczająco o swoich stałych klientów. Odpowiadaj rzetelnie na każdą ich wiadomość i ich nie ignoruj. Dobrze obsłużony klient powraca i będziesz mieć szansę na cykliczny dochód.  

2. Błędy techniczne strony. 

Źle dobrane czcionki, często wyświetlające się nachalne reklamy, zła nawigacja sklepu, skomplikowany mechanizm składania zamówienia, czy długo ładująca się strona zniechęcają potencjalnych klientów do zakupów w takim sklepie. Nie można sobie na to pozwolić w czasach gdy w internecie mamy coraz większą konkurencję, a przejście do niej trwa kilka sekund.   

3. Zbyt duża ilość reklam.

Klienci mają dosyć otrzymywania lawiny reklam. Często bywa tak, że klient zakupił już dany towar i nadal dostaje reklamy o tych samych treściach lub takie, które kompletnie go nie interesują. Dlatego też warto robić analizy zakupów klientów i dzielić ich na grupy według zainteresowań. Robiąc mailingi, nie rób ich zbyt często - skutkuje to nachalnym Spamem. Pamiętaj także o tym, iż trzeba mieć zgodę klienta.

4. Słaba wiedza o oferowanych produktach.

Jeśli nie jesteś specjalistą w danej dziedzinie to lepiej napisz mniej o produkcie, niż miałbyś pisać niesprawdzone bądź niepoprawne treści. Klient zniechęci się wówczas do takiego sklepu z powodu braku wiedzy sprzedających.

5. Przestarzała strona.

Część osób zniechęca się wyglądem strony, która często psuje prestiż i powagę takiego sklepu. Elementy graficzne mogą być źle dobrane lub mało czytelne, przez co zamiast zachęcać klientów do pozostania na stronie, często w pierwszych sekundach ich zniechęcają. Pamiętać trzeba również o nowoczesnych funkcjach, takich jak np. szybkie płatności i metody dostaw. Klienci zazwyczaj są niecierpliwi i chcą jak najszybciej otrzymać zamówiony towar. Dobrze byłoby również postawić na sklep wielojęzyczny, gdyż wysyłka międzynarodowa jest coraz bardziej popularna i otwiera nowe horyzonty.    

6.Słabe pozycjonowanie.

Bez ruchu na stronie sklep nie zdobędzie popularności w sieci. Nigdy nie kopiuj danych od konkurencji. Pomijając fakt, iż jest to plagiat, to wyszukiwarki zaindeksują taką treść dużo słabiej, ze względu na algorytmy "pierwszeństwa unikatowej treści". Używaj słów kluczowych na początku opisów produktów oraz stosuj dodatkowe metatagi. 

Zostaw odpowiedź